SIP Trunk

Wanneer ontvang ik mijn gegevens voor de SIP Trunk?

Wij trachten elke aanmelding binnen 1 werkdag te verwerken.

Hoeveel simultane gesprekken kan ik voeren?

Op het aantal SIP kanalen zit geen limiet. U kunt dus zoveel mogelijk gesprekken tegelijkertijd afhandelen als u wenst.

Rekenen jullie ook kosten voor inkomende gesprekken?

Inkomende gesprekken zijn volledig gratis.

Hoeveel bandbreedte heb ik nodig voor een gesprek?

Wij bieden standaard de G711 μ-law a-law  codec aan. Als u aan de veilige kant wilt zitten, ivm bandbreedte reservering voor VoIP, dan kunt u rekenen met 115 Kbit/s per gesprek. Houdt u hier rekening met zowel de up- als download. Wanneer 1 van beide vol zit, zullen de gesprekken verstoord verlopen.

Kan ik ook inkomende gesprekken afhandelen op de VoiceDeals SIP Trunk?

Ja dat kan. Wij kunnen u voorzien van nieuwe regionale Telefoonnummers. Ook beiden we de mogelijkheid voor 09xx, 088 en 085 nummers. Ook kunnen wij u nummerbehoud aanbieden. Uw nummer of nummers worden in dat geval naar ons netwerk geporteerd. Voor prijzen kunt u kijken in onze tarievenlijst.

Ik heb een bedrijf in het buitenland, bieden jullie ook internationale nummers?

Ja, wij kunnen zowel nieuwe nummers aanbieden als nummers naar ons netwerk porteren. Voor prijzen kunt u kijken in onze tarievenlijst.

Hosted Telefonie

Betekent Hosted Telefonie, dat ik geen telefooncentrale op locatie meer nodig heb?

Dat klopt helemaal. Uw telefooncentrale wordt door ons gehost in ons datacenter in Amsterdam. U heeft hierdoor een hoge beschikbaarheid. Zelfs als uw Internetaansluiting in storing zou zijn, kunnen wij uw telefoontjes doorsturen naar een vooraf aangegeven telefoonnummer. Het enige wat u nog op lokatie heeft zijn de telefoontoestellen.

Waar moet ik met name op letten als ik deze dienst afneem?

Uit ervaring weten wij dat de Internet router de meest belangrijke schakel is tussen het wel of niet goed functioneren van de dienst. Van sommige routers weten wij dat deze niet goed met VoIP en NAT omgaan. De toestellen zijn dan soms wel en dan weer niet bereikbaar. Het is dan van heel groot belang om dit eerst met ons af te stemmen. Wij kunnen u hierin adviseren en eventueel er voor zorgen dat ook dit in het totaalproject wordt meegenomen.

Ik heb bestaande SIP telefoontoestellen. Kan ik die gebruiken?

Ja dat kan in de meeste gevallen wel. Het toestel moet ten eerste SIP ondersteunen. Als het niet duidelijk is of het kan werken, dan kunnen we dit eerst gaan testen zonder enige verplichting om de dienst af te nemen.

Verkopen jullie zelf ook VoIP toestellen?

Ja, u kunt bij ons VoIP toestellen bestellen. Eventueel kunnen wij deze tegen een kleine vergoeding volledig klaar maken voor gebruik. U hoeft deze alleen maar in uw netwerk te plaatsen, waarna ze zich automatisch op uw centrale aanmelden en werken.